Preppr helps Businesses on Instagram to Schedule and Auto-post.
Learn More
Preppr helps Businesses on Instagram to Schedule and Auto-post. Learn More
x
kualikaknas's  Instagram Profile

KakNas

@kualikaknas

Add to circle
  • Grid
  • List
  • Columns
  • Small
  • Medium
  • Large
- Harini Kak Nas masak udang. Udang apa eh nama dia. Udang masak kunyit kari. Boleh ke? πŸ˜† . Anak Kak Nas no 2, Adzra. Memang memilih makanan. Senang cerita byk benda yg dia x makan dari makan. Tapi tadi, dia duk suruh Kak Nas dukung dia dari awal Kak Nas masak sampai la habis. Agaknya sepanjang tengok Kak Nas masak tu, dia terliur tengok, dia mintak udang tu. Dia nak makan. Mengejutkan! Dia makan udang tu 6 ekor! 😰 . Dan lebih sadis dari mengejutkan, Kak Nas masak 7 ekor je udang tu. Maknanya tinggal sekor je untuk apaknya πŸ˜‚ itu pun Aisyah dah cakap itu Aisyah punya. . Sedap sangat ke eh? Nah.. Korang try la pulak nanti.. Cara masak 1. Udang salutkan dengan serbuk kunyit. Goreng garing dan ketepikan.( ni pun bau dah sedap sangatt) 2. Bawang merah, bawang putih, halia di goreng. Dah kekuningan angkat. 3. Tumis cili kering kisar sampai garing. 4. Masukkan sedikit air asam jawa. 5. Masukkan bawang dan halia yang dah digoreng tadi. 6. Masukkan serbuk kunyit. 7. Masukkan garam. 8. Masukkan daun kari dan udang. 9. Siap. Dah boleh hidangkan bagi anak makan 😁
- Harini Kak Nas masak udang. Udang apa eh nama dia. Udang masak kunyit kari. Boleh ke? πŸ˜† . Anak Kak Nas no 2, Adzra. Memang memilih makanan. Senang cerita byk benda yg dia x makan dari makan. Tapi tadi, dia duk suruh Kak Nas dukung dia dari awal Kak Nas masak sampai la habis. Agaknya sepanjang tengok Kak Nas masak tu, dia terliur tengok, dia mintak udang tu. Dia nak makan. Mengejutkan! Dia makan udang tu 6 ekor! 😰 . Dan lebih sadis dari mengejutkan, Kak Nas masak 7 ekor je udang tu. Maknanya tinggal sekor je untuk apaknya πŸ˜‚ itu pun Aisyah dah cakap itu Aisyah punya. . Sedap sangat ke eh? Nah.. Korang try la pulak nanti.. Cara masak 1. Udang salutkan dengan serbuk kunyit. Goreng garing dan ketepikan.( ni pun bau dah sedap sangatt) 2. Bawang merah, bawang putih, halia di goreng. Dah kekuningan angkat. 3. Tumis cili kering kisar sampai garing. 4. Masukkan sedikit air asam jawa. 5. Masukkan bawang dan halia yang dah digoreng tadi. 6. Masukkan serbuk kunyit. 7. Masukkan garam. 8. Masukkan daun kari dan udang. 9. Siap. Dah boleh hidangkan bagi anak makan 😁
- Harini Kak Nas masak udang. Udang apa eh nama dia. Udang masak kunyit kari. Boleh ke? πŸ˜† . Anak Kak Nas no 2, Adzra. Memang memilih makanan. Senang cerita byk benda yg dia x makan dari makan. Tapi tadi, dia duk suruh Kak Nas dukung dia dari awal Kak Nas masak sampai la habis. Agaknya sepanjang tengok Kak Nas masak tu, dia terliur tengok, dia mintak udang tu. Dia nak makan. Mengejutkan! Dia makan udang tu 6 ekor! 😰 . Dan lebih sadis dari mengejutkan, Kak Nas masak 7 ekor je udang tu. Maknanya tinggal sekor je untuk apaknya πŸ˜‚ itu pun Aisyah dah cakap itu Aisyah punya. . Sedap sangat ke eh? Nah.. Korang try la pulak nanti.. Cara masak 1. Udang salutkan dengan serbuk kunyit. Goreng garing dan ketepikan.( ni pun bau dah sedap sangatt) 2. Bawang merah, bawang putih, halia di goreng. Dah kekuningan angkat. 3. Tumis cili kering kisar sampai garing. 4. Masukkan sedikit air asam jawa. 5. Masukkan bawang dan halia yang dah digoreng tadi. 6. Masukkan serbuk kunyit. 7. Masukkan garam. 8. Masukkan daun kari dan udang. 9. Siap. Dah boleh hidangkan bagi anak makan 😁
- Tadi tengah dinner dekat kedai yang tak pasang muzik. Tengah sedap2 lapah daging, Tiba2 lagu happy birthday to you sekuat alam terpasang. Kak nas acah-acah ckp dekat husband Kak Nas. "Terima kasih". Konon lagu tu utk Kak Nas. Sekali tiba2 waitress hantar kek. Tak sangka memang betul untuk kak Nas. Segan gilaaa kedai yg tengah ramai orang tu pandang kita apa lagi. kak Nas cakap dekat Aisyah, tiup Aisyah lilin tu. Konon2nya harijadi AisyahπŸ˜‚ Fuhh terasa tengah zaman becinta pulak ada elemen seprais macamni. Tapi masing-masing tengah dukung anak tengah nyenyak tido. πŸ˜† Time kasih encik somi..
- Tadi tengah dinner dekat kedai yang tak pasang muzik. Tengah sedap2 lapah daging, Tiba2 lagu happy birthday to you sekuat alam terpasang. Kak nas acah-acah ckp dekat husband Kak Nas. "Terima kasih". Konon lagu tu utk Kak Nas. Sekali tiba2 waitress hantar kek. Tak sangka memang betul untuk kak Nas. Segan gilaaa kedai yg tengah ramai orang tu pandang kita apa lagi. kak Nas cakap dekat Aisyah, tiup Aisyah lilin tu. Konon2nya harijadi AisyahπŸ˜‚ Fuhh terasa tengah zaman becinta pulak ada elemen seprais macamni. Tapi masing-masing tengah dukung anak tengah nyenyak tido. πŸ˜† Time kasih encik somi..
- Tadi tengah dinner dekat kedai yang tak pasang muzik. Tengah sedap2 lapah daging, Tiba2 lagu happy birthday to you sekuat alam terpasang. Kak nas acah-acah ckp dekat husband Kak Nas. "Terima kasih". Konon lagu tu utk Kak Nas. Sekali tiba2 waitress hantar kek. Tak sangka memang betul untuk kak Nas. Segan gilaaa kedai yg tengah ramai orang tu pandang kita apa lagi. kak Nas cakap dekat Aisyah, tiup Aisyah lilin tu. Konon2nya harijadi AisyahπŸ˜‚ Fuhh terasa tengah zaman becinta pulak ada elemen seprais macamni. Tapi masing-masing tengah dukung anak tengah nyenyak tido. πŸ˜† Time kasih encik somi..
- Bulan ni bulan harijadi untuk Kak Nas, abah dan mak Kak Nas. . . 9hb Jan hari jadi abah Kak Nas. My 1st love. Seorang abah yang kuat semangat. Sentiasa letakkan family dan anak2 dulu berbanding diri sendiri. Orang yang menjadi tulang belakang Kak Nas. Apa saje yang Kak Nas buat sentiasa beri sokongan penuh. . . Semoga Allah sentiasa beri kesihatan yang baik dekat abah Kak Nas. Dulu, masa Kak Nas sekolah paling suka kalau abah Kak Nas datang sekolah. Pakai baju kemeja sinsing lengan sampai siku. Dengan muka chinese look. Hensem gila bapak aku ni. Haha! Yang best bila kawan-kawan pun kata hensem ayah ko Nas.. Fuhh kembang kuncup jap masa tu. . Terima kasih abah. Sentiasa jadi abah yang terbaik untuk kitorang 3 beradik. Saayang abah. Semoga dikurniakan syurga dari Allah untuk abah.
- Bulan ni bulan harijadi untuk Kak Nas, abah dan mak Kak Nas. . . 9hb Jan hari jadi abah Kak Nas. My 1st love. Seorang abah yang kuat semangat. Sentiasa letakkan family dan anak2 dulu berbanding diri sendiri. Orang yang menjadi tulang belakang Kak Nas. Apa saje yang Kak Nas buat sentiasa beri sokongan penuh. . . Semoga Allah sentiasa beri kesihatan yang baik dekat abah Kak Nas. Dulu, masa Kak Nas sekolah paling suka kalau abah Kak Nas datang sekolah. Pakai baju kemeja sinsing lengan sampai siku. Dengan muka chinese look. Hensem gila bapak aku ni. Haha! Yang best bila kawan-kawan pun kata hensem ayah ko Nas.. Fuhh kembang kuncup jap masa tu. . Terima kasih abah. Sentiasa jadi abah yang terbaik untuk kitorang 3 beradik. Saayang abah. Semoga dikurniakan syurga dari Allah untuk abah.
- Bulan ni bulan harijadi untuk Kak Nas, abah dan mak Kak Nas. . . 9hb Jan hari jadi abah Kak Nas. My 1st love. Seorang abah yang kuat semangat. Sentiasa letakkan family dan anak2 dulu berbanding diri sendiri. Orang yang menjadi tulang belakang Kak Nas. Apa saje yang Kak Nas buat sentiasa beri sokongan penuh. . . Semoga Allah sentiasa beri kesihatan yang baik dekat abah Kak Nas. Dulu, masa Kak Nas sekolah paling suka kalau abah Kak Nas datang sekolah. Pakai baju kemeja sinsing lengan sampai siku. Dengan muka chinese look. Hensem gila bapak aku ni. Haha! Yang best bila kawan-kawan pun kata hensem ayah ko Nas.. Fuhh kembang kuncup jap masa tu. . Terima kasih abah. Sentiasa jadi abah yang terbaik untuk kitorang 3 beradik. Saayang abah. Semoga dikurniakan syurga dari Allah untuk abah.

This product uses the Instagram API but is not endorsed or certified by Instagram. All Instagramβ„’ logos and trademarks displayed on this application are property of Instagram.