ecahabudessert's  Instagram Profile

Aisyah Suhaimi

@ecahabudessert

Add to circle
  • Small
  • Medium
  • Large
- [KISAH CINTA ECAHABU 5] Tarikh 29/11/2009 akhirnya dipilih untuk kami ditunangkan. Bakal tunang tidak hadir. Maka saya juga tidak pernah melihatnya secara berdepan. Bakal ibu mertua meminta saya menyediakan 17 dulang hantaran. Berpinar jugalah mata saya memikir apa lagi yang mahu dijadikan hantaran. Hehehe. Akhirnya 17 dulang berbalas 17 dulang. Majlis pertunangan selesai dengan penetapan tarikh nikah pada 14/3/2010. Alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancar. 2 minggu selepas bertunang, saya diarahkan menyertai satu program outdoor bersama-sama dengan kakak sulong. Rupa-rupanya tunang saya menjadi jurulatih di dalam program itu. Itulah kali pertama saya menatap wajahnya secara real. Berdebarnya usah diceritalah. Kali kedua kami bersua muka adalah pada pagi akad nikah berlangsung. Melihat si dia berbaju melayu lengkap bersampin membuatkan jantung saya seperti mahu terkeluar saja. Terus hati ini jatuh cinta padanya. Subhanallah...indahnya perasaan itu.. Hingga kini jika dikenang terasa amat manis sekali. #KisahCintaEcahabu
- [KISAH CINTA ECAHABU 5] Tarikh 29/11/2009 akhirnya dipilih untuk kami ditunangkan. Bakal tunang tidak hadir. Maka saya juga tidak pernah melihatnya secara berdepan. Bakal ibu mertua meminta saya menyediakan 17 dulang hantaran. Berpinar jugalah mata saya memikir apa lagi yang mahu dijadikan hantaran. Hehehe. Akhirnya 17 dulang berbalas 17 dulang. Majlis pertunangan selesai dengan penetapan tarikh nikah pada 14/3/2010. Alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancar. 2 minggu selepas bertunang, saya diarahkan menyertai satu program outdoor bersama-sama dengan kakak sulong. Rupa-rupanya tunang saya menjadi jurulatih di dalam program itu. Itulah kali pertama saya menatap wajahnya secara real. Berdebarnya usah diceritalah. Kali kedua kami bersua muka adalah pada pagi akad nikah berlangsung. Melihat si dia berbaju melayu lengkap bersampin membuatkan jantung saya seperti mahu terkeluar saja. Terus hati ini jatuh cinta padanya. Subhanallah...indahnya perasaan itu.. Hingga kini jika dikenang terasa amat manis sekali. #KisahCintaEcahabu
- [KISAH CINTA ECAHABU 5] Tarikh 29/11/2009 akhirnya dipilih untuk kami ditunangkan. Bakal tunang tidak hadir. Maka saya juga tidak pernah melihatnya secara berdepan. Bakal ibu mertua meminta saya menyediakan 17 dulang hantaran. Berpinar jugalah mata saya memikir apa lagi yang mahu dijadikan hantaran. Hehehe. Akhirnya 17 dulang berbalas 17 dulang. Majlis pertunangan selesai dengan penetapan tarikh nikah pada 14/3/2010. Alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancar. 2 minggu selepas bertunang, saya diarahkan menyertai satu program outdoor bersama-sama dengan kakak sulong. Rupa-rupanya tunang saya menjadi jurulatih di dalam program itu. Itulah kali pertama saya menatap wajahnya secara real. Berdebarnya usah diceritalah. Kali kedua kami bersua muka adalah pada pagi akad nikah berlangsung. Melihat si dia berbaju melayu lengkap bersampin membuatkan jantung saya seperti mahu terkeluar saja. Terus hati ini jatuh cinta padanya. Subhanallah...indahnya perasaan itu.. Hingga kini jika dikenang terasa amat manis sekali. #KisahCintaEcahabu
- [KISAH CINTA ECAHABU 4] Pada 16/10/2009, bakal ibu mertua menelefon kedua ibubapa saya dan merisik melalui telefon sahaja. Setelah kedua-dua pihak bersetuju, maka bermulalah fasa mencari tarikh untuk majlis pertunangan. Dalam pada itu juga saya mula melihat-lihat gambar bakal tunang. Mahu kenal wajahnya. Kerap juga saya tenang gambar si dia. Namun tetap tertukar-tukar dengan adiknya yang lain. Wajah mereka kelihatan sama. Mengenali bakal tunang melalui gambar sahaja juga membuatkan saya merasakan wajahnya berubah-ubah. Susah untuk dikenali. #KisahCintaEcahabu
- [KISAH CINTA ECAHABU 4] Pada 16/10/2009, bakal ibu mertua menelefon kedua ibubapa saya dan merisik melalui telefon sahaja. Setelah kedua-dua pihak bersetuju, maka bermulalah fasa mencari tarikh untuk majlis pertunangan. Dalam pada itu juga saya mula melihat-lihat gambar bakal tunang. Mahu kenal wajahnya. Kerap juga saya tenang gambar si dia. Namun tetap tertukar-tukar dengan adiknya yang lain. Wajah mereka kelihatan sama. Mengenali bakal tunang melalui gambar sahaja juga membuatkan saya merasakan wajahnya berubah-ubah. Susah untuk dikenali. #KisahCintaEcahabu
- [KISAH CINTA ECAHABU 4] Pada 16/10/2009, bakal ibu mertua menelefon kedua ibubapa saya dan merisik melalui telefon sahaja. Setelah kedua-dua pihak bersetuju, maka bermulalah fasa mencari tarikh untuk majlis pertunangan. Dalam pada itu juga saya mula melihat-lihat gambar bakal tunang. Mahu kenal wajahnya. Kerap juga saya tenang gambar si dia. Namun tetap tertukar-tukar dengan adiknya yang lain. Wajah mereka kelihatan sama. Mengenali bakal tunang melalui gambar sahaja juga membuatkan saya merasakan wajahnya berubah-ubah. Susah untuk dikenali. #KisahCintaEcahabu
- [BURUNG WAK-WAK] Dulu masa baru kahwin, selalu nampak burung ni melintas depan kereta masa lalu kat jalan dalam kampung. Dan suami asyik cakap dekat saya, "Burung ni sedap tau...tapi nak dapat tangkapnya punya lah susah" Sampai saya berdoa dalam hati, ya Allah..janganlah Kau bagi aku mengidam nak makan burung ni. Kang naya pulak kat suami nak kena gi cari. Yang suami pun satu. Dah tau susah nak dapat, pi layur-layur pulak kat kita kata sedap. Hehehe. Allah izin semalam ada kawan suami bagi. 2 ekor. Goreng ngan garam kunyit macam tu aje. Tapi dia punya sedap...MasyaAllah Tabarakallah! Isi dia chewy-chewy macam pedal ayam. Tapi berganda lagi kesedapannya. Saya makan memang tak bazir walau sebesar zarah pun isinya. Sebab lepas 5 TAHUN dengar cerita baru dapat rasa! 15-6-2015 2:07 pm
- [BURUNG WAK-WAK] Dulu masa baru kahwin, selalu nampak burung ni melintas depan kereta masa lalu kat jalan dalam kampung. Dan suami asyik cakap dekat saya, "Burung ni sedap tau...tapi nak dapat tangkapnya punya lah susah" Sampai saya berdoa dalam hati, ya Allah..janganlah Kau bagi aku mengidam nak makan burung ni. Kang naya pulak kat suami nak kena gi cari. Yang suami pun satu. Dah tau susah nak dapat, pi layur-layur pulak kat kita kata sedap. Hehehe. Allah izin semalam ada kawan suami bagi. 2 ekor. Goreng ngan garam kunyit macam tu aje. Tapi dia punya sedap...MasyaAllah Tabarakallah! Isi dia chewy-chewy macam pedal ayam. Tapi berganda lagi kesedapannya. Saya makan memang tak bazir walau sebesar zarah pun isinya. Sebab lepas 5 TAHUN dengar cerita baru dapat rasa! 15-6-2015 2:07 pm
- [BURUNG WAK-WAK] Dulu masa baru kahwin, selalu nampak burung ni melintas depan kereta masa lalu kat jalan dalam kampung. Dan suami asyik cakap dekat saya, "Burung ni sedap tau...tapi nak dapat tangkapnya punya lah susah" Sampai saya berdoa dalam hati, ya Allah..janganlah Kau bagi aku mengidam nak makan burung ni. Kang naya pulak kat suami nak kena gi cari. Yang suami pun satu. Dah tau susah nak dapat, pi layur-layur pulak kat kita kata sedap. Hehehe. Allah izin semalam ada kawan suami bagi. 2 ekor. Goreng ngan garam kunyit macam tu aje. Tapi dia punya sedap...MasyaAllah Tabarakallah! Isi dia chewy-chewy macam pedal ayam. Tapi berganda lagi kesedapannya. Saya makan memang tak bazir walau sebesar zarah pun isinya. Sebab lepas 5 TAHUN dengar cerita baru dapat rasa! 15-6-2015 2:07 pm
- Harum Manis. Sedapnyaaa subhanallah. Terima kasih @farhana_isz dan keluarga. Mereka datang ziarah tadi. Bukan saja dapat harum manis, malah dapat bertemu dengan Makcik Leha, ibu angkat yang sudah lama tidak berjumpa. Cucur jagung dan keropok lekor pun ada. Segala puji-pujian hanya bagi Allah. Ibu ini masih ingat, saya anak yang sukakan air tangannya. Terima kasih, terima kasih, terima kasih. πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’– #Makan2 #Harumanis
- Harum Manis. Sedapnyaaa subhanallah. Terima kasih @farhana_isz dan keluarga. Mereka datang ziarah tadi. Bukan saja dapat harum manis, malah dapat bertemu dengan Makcik Leha, ibu angkat yang sudah lama tidak berjumpa. Cucur jagung dan keropok lekor pun ada. Segala puji-pujian hanya bagi Allah. Ibu ini masih ingat, saya anak yang sukakan air tangannya. Terima kasih, terima kasih, terima kasih. πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’– #Makan2 #Harumanis
- Harum Manis. Sedapnyaaa subhanallah. Terima kasih @farhana_isz dan keluarga. Mereka datang ziarah tadi. Bukan saja dapat harum manis, malah dapat bertemu dengan Makcik Leha, ibu angkat yang sudah lama tidak berjumpa. Cucur jagung dan keropok lekor pun ada. Segala puji-pujian hanya bagi Allah. Ibu ini masih ingat, saya anak yang sukakan air tangannya. Terima kasih, terima kasih, terima kasih. πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’– #Makan2 #Harumanis
- #IrdinaAbuFida ni macam mak jemah lah. Sepanjang Mak Lang duduk sini entah berapa kali dah dia kenakan Mak Lang and gaduh-gaduh manja berlawan cakap mulut gitu. Tadi tengah dok bersantai atas katil tak perasan dia dok lawan cakap apa tah dengan Mak Lang @theonlyme7 Tapi dengan tiba-tibanya dia cakap kat Mak Lang, "Kita ada durian dengan Abah...elleh.." Hahaha.. Teringat zaman kecik-kecik dulu. Kami adik-beradik suka ngat bertaki sesama sendiri. :D P/S: Sila cari sendiri apa maksud bertaki tu. Hik hik.
- #IrdinaAbuFida ni macam mak jemah lah. Sepanjang Mak Lang duduk sini entah berapa kali dah dia kenakan Mak Lang and gaduh-gaduh manja berlawan cakap mulut gitu. Tadi tengah dok bersantai atas katil tak perasan dia dok lawan cakap apa tah dengan Mak Lang @theonlyme7 Tapi dengan tiba-tibanya dia cakap kat Mak Lang, "Kita ada durian dengan Abah...elleh.." Hahaha.. Teringat zaman kecik-kecik dulu. Kami adik-beradik suka ngat bertaki sesama sendiri. :D P/S: Sila cari sendiri apa maksud bertaki tu. Hik hik.
- #IrdinaAbuFida ni macam mak jemah lah. Sepanjang Mak Lang duduk sini entah berapa kali dah dia kenakan Mak Lang and gaduh-gaduh manja berlawan cakap mulut gitu. Tadi tengah dok bersantai atas katil tak perasan dia dok lawan cakap apa tah dengan Mak Lang @theonlyme7 Tapi dengan tiba-tibanya dia cakap kat Mak Lang, "Kita ada durian dengan Abah...elleh.." Hahaha.. Teringat zaman kecik-kecik dulu. Kami adik-beradik suka ngat bertaki sesama sendiri. :D P/S: Sila cari sendiri apa maksud bertaki tu. Hik hik.
- Hari ini ulangtahun kelahiran arwah Ummi saya. Kalau Ummi ada, umur Ummi dah mencecah 55 tahun. Tapi Ummi dah tiada. Ummi meninggal pada usia 44 tahun disebabkan oleh TB Meningitis. Cukup singkat tempoh Ummi sakit. Hanya sebulan. Sebelum itu Ummi cukup sihat orangnya. Ummi jarang diserang penyakit. Suatu kisah. Saya sangat sayangkan Ummi. Siapa tak sayang mak kan.. πŸ˜‹ Masa saya di MATRI, sahabat saya Ummu Ilyani pernah memberitahu. "Bila kita dah kahwin nanti, kita kena utamakan ibu mertua lebih daripada ibu kita sendiri" Tambah dia lagi, "Kalau ibu dan ibu mertua kita kedua-duanya hampir lemas, kita wajib selamatkan ibu mertua dahulu" Saya terkedu. sanggupkah saya?? Ohh tak sanggup...tak sanggup... Setiap hari saya berfikir dan terus berfikir akan hal itu. Saya mengadu pada Allah atas ketidaksanggupan saya itu. Rupanya Allah mendengar rintihan saya. DIA ambil Ummi saat saya masih di MATRI. Saat saya belum bernikah dan belum punya ibu mertua. Sungguh besar hikmah saya kehilangan Ummi di usia yang muda. Kini saya mempunyai sungguh ramai ibu, yang sudi memberi sedikit ruang untuk saya menumpang kasih mereka. Saya mampu mengutamakan ibu mertua lebih daripada ibu sendiri walaupun kedua-duanya amat saya sayang. Malah ibu mertua itu sudah seperti ibu saya sendiri! Aisyah sayang ibu, Norhashimah bt Mastuki. Aisyah sayang Mak, Rosni bt Sabarudin. Dan untuk Ummi, Aisyah doakan Ummi berbahagia di sana. Ditemani cahaya yang terang benderang, dinaungi rahmat dan kasih sayang Allah. Jumpa lagi di Syurga nanti ^____^ Gambar: Ummi dan saya yang tembam. Hik hik. 15β€’05β€’2015 4:47 PM Wad Palliatif, HRPB Ipoh.
- Hari ini ulangtahun kelahiran arwah Ummi saya. Kalau Ummi ada, umur Ummi dah mencecah 55 tahun. Tapi Ummi dah tiada. Ummi meninggal pada usia 44 tahun disebabkan oleh TB Meningitis. Cukup singkat tempoh Ummi sakit. Hanya sebulan. Sebelum itu Ummi cukup sihat orangnya. Ummi jarang diserang penyakit. Suatu kisah. Saya sangat sayangkan Ummi. Siapa tak sayang mak kan.. πŸ˜‹ Masa saya di MATRI, sahabat saya Ummu Ilyani pernah memberitahu. "Bila kita dah kahwin nanti, kita kena utamakan ibu mertua lebih daripada ibu kita sendiri" Tambah dia lagi, "Kalau ibu dan ibu mertua kita kedua-duanya hampir lemas, kita wajib selamatkan ibu mertua dahulu" Saya terkedu. sanggupkah saya?? Ohh tak sanggup...tak sanggup... Setiap hari saya berfikir dan terus berfikir akan hal itu. Saya mengadu pada Allah atas ketidaksanggupan saya itu. Rupanya Allah mendengar rintihan saya. DIA ambil Ummi saat saya masih di MATRI. Saat saya belum bernikah dan belum punya ibu mertua. Sungguh besar hikmah saya kehilangan Ummi di usia yang muda. Kini saya mempunyai sungguh ramai ibu, yang sudi memberi sedikit ruang untuk saya menumpang kasih mereka. Saya mampu mengutamakan ibu mertua lebih daripada ibu sendiri walaupun kedua-duanya amat saya sayang. Malah ibu mertua itu sudah seperti ibu saya sendiri! Aisyah sayang ibu, Norhashimah bt Mastuki. Aisyah sayang Mak, Rosni bt Sabarudin. Dan untuk Ummi, Aisyah doakan Ummi berbahagia di sana. Ditemani cahaya yang terang benderang, dinaungi rahmat dan kasih sayang Allah. Jumpa lagi di Syurga nanti ^____^ Gambar: Ummi dan saya yang tembam. Hik hik. 15β€’05β€’2015 4:47 PM Wad Palliatif, HRPB Ipoh.
- Hari ini ulangtahun kelahiran arwah Ummi saya. Kalau Ummi ada, umur Ummi dah mencecah 55 tahun. Tapi Ummi dah tiada. Ummi meninggal pada usia 44 tahun disebabkan oleh TB Meningitis. Cukup singkat tempoh Ummi sakit. Hanya sebulan. Sebelum itu Ummi cukup sihat orangnya. Ummi jarang diserang penyakit. Suatu kisah. Saya sangat sayangkan Ummi. Siapa tak sayang mak kan.. πŸ˜‹ Masa saya di MATRI, sahabat saya Ummu Ilyani pernah memberitahu. "Bila kita dah kahwin nanti, kita kena utamakan ibu mertua lebih daripada ibu kita sendiri" Tambah dia lagi, "Kalau ibu dan ibu mertua kita kedua-duanya hampir lemas, kita wajib selamatkan ibu mertua dahulu" Saya terkedu. sanggupkah saya?? Ohh tak sanggup...tak sanggup... Setiap hari saya berfikir dan terus berfikir akan hal itu. Saya mengadu pada Allah atas ketidaksanggupan saya itu. Rupanya Allah mendengar rintihan saya. DIA ambil Ummi saat saya masih di MATRI. Saat saya belum bernikah dan belum punya ibu mertua. Sungguh besar hikmah saya kehilangan Ummi di usia yang muda. Kini saya mempunyai sungguh ramai ibu, yang sudi memberi sedikit ruang untuk saya menumpang kasih mereka. Saya mampu mengutamakan ibu mertua lebih daripada ibu sendiri walaupun kedua-duanya amat saya sayang. Malah ibu mertua itu sudah seperti ibu saya sendiri! Aisyah sayang ibu, Norhashimah bt Mastuki. Aisyah sayang Mak, Rosni bt Sabarudin. Dan untuk Ummi, Aisyah doakan Ummi berbahagia di sana. Ditemani cahaya yang terang benderang, dinaungi rahmat dan kasih sayang Allah. Jumpa lagi di Syurga nanti ^____^ Gambar: Ummi dan saya yang tembam. Hik hik. 15β€’05β€’2015 4:47 PM Wad Palliatif, HRPB Ipoh.
- 14/5/2015 (Khamis) Dah seminggu Ummi menghuni Wad Palliatif di HRPB Ipoh. Hari-hari anak2 syurga Ummi datang ziarah. Cuma kadang-kadang Irdina atau Daniah tak ikut. Paling kerap tak datang, Daniah la. Hari ni Ummi dah rindu sangat kat Daniah. Ummi wassap kat group bagitahu isihati. Malamnya Mak Uda ngan Kak Upy bawak Daniah datang jumpa Ummi. Happynya Ummi ^_____^ Walaupun tak larat, Ummi gagahkan diri juga nak pegang Daniah. Ummi really miss u sayang. Dah lama sangat Ummi tak peluk si demok Ummi ni. Ummi mintak Mak Lang tomey @theonlyme7 letak Daniah atas riba Ummi. Alhamdulillah. Daniah pun memahami. Daniah tak lasak. Daniah duduk diam-diam atas ribaan Ummi. Main dengan Ummi. Hik hik hik. Terima kasih Allah. Kerana beri aku peluang indah ini. *Senyum Lebar* #DaniahAbuFida #CancerFightersJourney
- 14/5/2015 (Khamis) Dah seminggu Ummi menghuni Wad Palliatif di HRPB Ipoh. Hari-hari anak2 syurga Ummi datang ziarah. Cuma kadang-kadang Irdina atau Daniah tak ikut. Paling kerap tak datang, Daniah la. Hari ni Ummi dah rindu sangat kat Daniah. Ummi wassap kat group bagitahu isihati. Malamnya Mak Uda ngan Kak Upy bawak Daniah datang jumpa Ummi. Happynya Ummi ^_____^ Walaupun tak larat, Ummi gagahkan diri juga nak pegang Daniah. Ummi really miss u sayang. Dah lama sangat Ummi tak peluk si demok Ummi ni. Ummi mintak Mak Lang tomey @theonlyme7 letak Daniah atas riba Ummi. Alhamdulillah. Daniah pun memahami. Daniah tak lasak. Daniah duduk diam-diam atas ribaan Ummi. Main dengan Ummi. Hik hik hik. Terima kasih Allah. Kerana beri aku peluang indah ini. *Senyum Lebar* #DaniahAbuFida #CancerFightersJourney
- 14/5/2015 (Khamis) Dah seminggu Ummi menghuni Wad Palliatif di HRPB Ipoh. Hari-hari anak2 syurga Ummi datang ziarah. Cuma kadang-kadang Irdina atau Daniah tak ikut. Paling kerap tak datang, Daniah la. Hari ni Ummi dah rindu sangat kat Daniah. Ummi wassap kat group bagitahu isihati. Malamnya Mak Uda ngan Kak Upy bawak Daniah datang jumpa Ummi. Happynya Ummi ^_____^ Walaupun tak larat, Ummi gagahkan diri juga nak pegang Daniah. Ummi really miss u sayang. Dah lama sangat Ummi tak peluk si demok Ummi ni. Ummi mintak Mak Lang tomey @theonlyme7 letak Daniah atas riba Ummi. Alhamdulillah. Daniah pun memahami. Daniah tak lasak. Daniah duduk diam-diam atas ribaan Ummi. Main dengan Ummi. Hik hik hik. Terima kasih Allah. Kerana beri aku peluang indah ini. *Senyum Lebar* #DaniahAbuFida #CancerFightersJourney
- KURMA AIS. Sebelum beli kurma ni, suami asyik cakap "Saya datang sini ada satu benda saya hajat sangat nak cari. Kurma ais" Maklumlah orang kali kedua datang kan. Dan dia asyik ulang benda yang sama berkali-kali. Sampai saya tertanya-tanya sedap sangat ke kurma ais tu? Sampai kat pasar kurma di Madinah, ini benda pertama yang dicari. Bila saya rasa, emmm yummy..memang sedap.. Kurma yang di frozen kan. Seronok tengok jemaah dari berbagai pakej dan negara berebut-rebut nak beli kurma ais ni. Penjualnya hanya satu. Orang pula datang tak putus-putus memenuhi gerai. Ramai penggemar frozen dates ni rupanya. Ingatkan suami saya sorang je ;) #UmrahEcahabu2015 #FrozenDates #KurmaAis
- KURMA AIS. Sebelum beli kurma ni, suami asyik cakap "Saya datang sini ada satu benda saya hajat sangat nak cari. Kurma ais" Maklumlah orang kali kedua datang kan. Dan dia asyik ulang benda yang sama berkali-kali. Sampai saya tertanya-tanya sedap sangat ke kurma ais tu? Sampai kat pasar kurma di Madinah, ini benda pertama yang dicari. Bila saya rasa, emmm yummy..memang sedap.. Kurma yang di frozen kan. Seronok tengok jemaah dari berbagai pakej dan negara berebut-rebut nak beli kurma ais ni. Penjualnya hanya satu. Orang pula datang tak putus-putus memenuhi gerai. Ramai penggemar frozen dates ni rupanya. Ingatkan suami saya sorang je ;) #UmrahEcahabu2015 #FrozenDates #KurmaAis
- KURMA AIS. Sebelum beli kurma ni, suami asyik cakap "Saya datang sini ada satu benda saya hajat sangat nak cari. Kurma ais" Maklumlah orang kali kedua datang kan. Dan dia asyik ulang benda yang sama berkali-kali. Sampai saya tertanya-tanya sedap sangat ke kurma ais tu? Sampai kat pasar kurma di Madinah, ini benda pertama yang dicari. Bila saya rasa, emmm yummy..memang sedap.. Kurma yang di frozen kan. Seronok tengok jemaah dari berbagai pakej dan negara berebut-rebut nak beli kurma ais ni. Penjualnya hanya satu. Orang pula datang tak putus-putus memenuhi gerai. Ramai penggemar frozen dates ni rupanya. Ingatkan suami saya sorang je ;) #UmrahEcahabu2015 #FrozenDates #KurmaAis
- Selama ni bila orang tunjuk gambar makanan dalam kapal terbang saya selalu rasa terliur. Tengoklah. Nampak menggiurkan bukan? Bila dah rasa sendiri.. Adehhh..saya tak boleh nak telan rupanya. Sebab bukan fresh food. Rasa macam makan plastik pun ada. Itupun orang cakap Emirates punya makanan paling ok compare to MAS, Air Asia dan lain-lain. Nampaknya lepas ni saya kena prepare makanan sendirilah sebelum naik flight. Kecuali air. Hehe. Air buah diorang sedap! #UmrahEcahabu2015
- Selama ni bila orang tunjuk gambar makanan dalam kapal terbang saya selalu rasa terliur. Tengoklah. Nampak menggiurkan bukan? Bila dah rasa sendiri.. Adehhh..saya tak boleh nak telan rupanya. Sebab bukan fresh food. Rasa macam makan plastik pun ada. Itupun orang cakap Emirates punya makanan paling ok compare to MAS, Air Asia dan lain-lain. Nampaknya lepas ni saya kena prepare makanan sendirilah sebelum naik flight. Kecuali air. Hehe. Air buah diorang sedap! #UmrahEcahabu2015
- Selama ni bila orang tunjuk gambar makanan dalam kapal terbang saya selalu rasa terliur. Tengoklah. Nampak menggiurkan bukan? Bila dah rasa sendiri.. Adehhh..saya tak boleh nak telan rupanya. Sebab bukan fresh food. Rasa macam makan plastik pun ada. Itupun orang cakap Emirates punya makanan paling ok compare to MAS, Air Asia dan lain-lain. Nampaknya lepas ni saya kena prepare makanan sendirilah sebelum naik flight. Kecuali air. Hehe. Air buah diorang sedap! #UmrahEcahabu2015
- Anak dara yang ini sudah pandai mengambil hati Ummi. Semalam dia ikut ummi abah balik rumah. Sempat main masak-masak guna dapur hadiah dari auntie @nadea_syahira. Lepas siap masak terus datang dekat ummi bawa piring kecil dan sudu. "Ummi, nah makan" sambil cuba menyuap ummi. Ummi geleng kepala. "Ummi taknak.." "Ummi makan la... Ni dina masak..sedapp.." Alololo pandainya dia pujuk ummi suruh makan 😍😍 Ummi love u lah sayang! #IrdinaAbuFida
- Anak dara yang ini sudah pandai mengambil hati Ummi. Semalam dia ikut ummi abah balik rumah. Sempat main masak-masak guna dapur hadiah dari auntie @nadea_syahira. Lepas siap masak terus datang dekat ummi bawa piring kecil dan sudu. "Ummi, nah makan" sambil cuba menyuap ummi. Ummi geleng kepala. "Ummi taknak.." "Ummi makan la... Ni dina masak..sedapp.." Alololo pandainya dia pujuk ummi suruh makan 😍😍 Ummi love u lah sayang! #IrdinaAbuFida
- Anak dara yang ini sudah pandai mengambil hati Ummi. Semalam dia ikut ummi abah balik rumah. Sempat main masak-masak guna dapur hadiah dari auntie @nadea_syahira. Lepas siap masak terus datang dekat ummi bawa piring kecil dan sudu. "Ummi, nah makan" sambil cuba menyuap ummi. Ummi geleng kepala. "Ummi taknak.." "Ummi makan la... Ni dina masak..sedapp.." Alololo pandainya dia pujuk ummi suruh makan 😍😍 Ummi love u lah sayang! #IrdinaAbuFida

This product uses the Instagram API but is not endorsed or certified by Instagram. All Instagramβ„’ logos and trademarks displayed on this application are property of Instagram.